Bumpy roads of Madagascar

5 februari 2018 - Antananarivo, Madagaskar

(Door Mathilda)

Gisteravond begon de eerste persoon met spugen en diarree en hierna volgden er nog meer! Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten. Sjoerd, Janine en ik(Mathilda) waren o.a. de gelukkigen 😷😖
Rudy en Yvonne waren eerder of later aan de beurt. De details zal ik jullie besparen.

Na deze verschrikkelijke nacht van op de wc bivakkeren moesten we er toch aan geloven om echt op reis te gaan over de
‘ bumpy roads ‘ in Madagaskar. We zouden rond 7.30u vertrekken richting Tamatave

Dit werd iets later , we passen ons al aardig aan , aan de Malagassi cultuur
De Mercedes bus werd vol geladen met al onze bagage.

Busje tamatave

Na het opnieuw goedverzorgde  ontbijt konden we dan toch echt gaan vertrekken!
Niet voordat we met elkaar gebeden hebben voor een goede veilige reis en goede gezondheid. God zegent ons! Wat hebben we een goede zorg ontvangen van Setra en Mirana en de gemeenschap!
Zulke gastvrije en vriendelijke mensen!

En daar gingen we in de bus!
Wat vond ik het spannend dat we over de bochtige wegen zouden gaan. En wat viel het mee! Opnieuw een overwinning.
We hadden een chauffeur die goed kon rijden!
En ja de wegen zaten vol met gaten en haarspeldbochten, onze chauffeur leidde ons en de bus er goed doorheen.
En wat hebben we veel gezien onderweg. Teveel om te beschrijven. Daar zijn foto’s voor. 📸🛣 Jaco heeft er wel 300 gemaakt😁

Hutjes berg  road koe Roda ossenkar

En wat hadden we een lol onderweg met elkaar. En wat waren we ook stil en probeerden we te slapen.
Na een lange tocht van ongeveer 10  uur kwamen we aan bij het gasthuis waar we 2 nachten zullen verblijven.
Wauw wat een prachtig huis.En wat een warm welkom! En warm was en is het ook letterlijk rond de 30 graden.
De echtparen hebben gewoon een eigen kamer met douche en wc
En Janine ook ,
tja de overige 5 mannen hebben met elkaar een kamer, verschil moet er wezen.

We zullen nu nog genieten van de luxe van wc’s en douche (ook al is het koud water) en stromend water uit de kraan. Straks gaan we de bush in en wordt het een stuk primitiever! Een hele spannende uitdaging waar ik tegenop kan zien en tegelijkertijd nieuwsgierig naar ben.

1. Alie:
    6 februari 2018
    Mooie foto's!
  2. Jan:
    6 februari 2018
    Mooie verhalen, geniet en veel zegen!
  3. Maureen Van Steenderen:
    8 februari 2018
    Gaaf geschreven til!!!! Geniet 100% van alles wat er gebeurt en komen gaat!!