Bumpy roads of Madagascar 2

13 februari 2018 - Mahavelona, Madagaskar

Om 4 uur op, spullen pakken, afscheid nemen van onze gastheer en met de boot terug naar Tamatave. Vertrek bij zonsopkomst. Ontbijt kopen we onderweg. Het is gezellig in de boot. Er wordt gezongen en gelachen. Onderweg komen we nog bekenden tegen uit de kerk. De boot brengt naast passagiers ook post en vis naar Tamatave.

IMG_3298 IMG_3292 IMG_3301

In Tamatave nemen we afscheid van Flavio. Hij heeft een examen en kan niet mee naar Foulpoint. De bedoeling is dat we een aantal dagen in Foulpoint zijn om bij te komen en te debriefen. We gaan er heen met een busje, je kent ze wel er mogen 9 personen in, er kunnen er best wel 11 in maar wij gaan er met 16 mensen in. Overigens hadden we onderweg nog wat overredingskracht nodig om niet nog meer passagiers mee te hoeven nemen. De weg was op zijn zachts gezegd verschrikkelijk. 70 km van gaten, stenen en kuilen. Om nog een beetje vaart te maken trok de chauffeur tussen de kuilen zo snel mogelijk op en remde hij zo laat mogelijk. De maximumsnelheid was op die manier 30 km per uur en de reis duurde 4 uur.

Als we uiteindelijk bij Manda Beach Hotel aankomen voelen we ons geradbraakt en tegelijk verlost. Een koel drankje en een natte handdoek maken veel goed. Hier gaan we lekker bij komen van de reis en de belevenissen. We kijken terug naar onze hoogte en diepte punten en bespreken met elkaar wat we er van kunnen leren. Maar nu eerst slapen.

IMG_3323 IMG_3324 IMG_3326

Hmmm, een echt bed...

Ohhh, een echte wc...

Zohé, een lekkere douche...

God is goed!

1. Janine:
    15 februari 2018
    Ja, een echte wc en een douche, da's pas genieten he? :-)
  2. Alie:
    15 februari 2018
    Even bijkomen... uit de verhalen merk ik dat de Heer jullie zegent in gesprekken: mooi om zo op afstand mee te kunnen genieten van jullie ervaringen!
  3. Guus en Amira:
    16 februari 2018
    Ik dacht aan jullie.
    Hoe zou het zijn met Mathilda en Ard en de kinderen?
    Alle goeds toe gewenst in Madagaskar!
    Hartelijke Groet uit Holland.
    Amira en Guus
  4. Petra Paauw:
    16 februari 2018
    Wauw wat een belevenis geniet nog even