Het Woord komt aan in harten.

11 februari 2018 - Atsinanana, Madagaskar

Zondag, naar de kerk. Alle kerken uit de buurt (dat kan 4 uur lopen zijn) zijn uitgenodigd. Het is een mooie dienst waarin ieder wat in kan brengen. De kerkleiders van de omringende dorpen brengen het nieuws van hun dorp, we bidden er voor, we zingen met elkaar en hebben een hele goede tijd. Janine verzorgt het bijbelverhaal van Noach en de ark dat uitgebeeld wordt door ons team met behulp van de kinderen die allerlei dieren imiteren.
Ik mag preken over de gelijkenis van de zaaier. Goed om Gods woord te leren met elkaar. Onze harten zijn als grond. Alles wat we er in zaaien zal vrucht dragen. Laten we er dus goede woorden en gedachten in zaaien zodat die vrucht gaan dragen in ons leven.

IMG_3211 2018-02-13-PHOTO-00002343 IMG_3221
Aan het eind van de dienst wordt er hulp gevraagd voor de operatie van de vrouw met de cyste in haar baarmoeder. De kerken zijn vastbesloten het geld bij elkaar te krijgen door alles wat men wil bijdragen te verkopen. Ons team besluit om de helft van de kosten van de operatie te betalen. De kerkdienst duurde 3 en een half uur maar vloog voorbij.

Na de lunch gaan we in “ons” dorp op visite. Drie kleine groepjes bezoeken elk drie huizen. Mijn groepje bezoekt een visser en een vrouw die de dokter assisteert bij bevallingen. In haar huis is ook een baby geboren vorige week. We zegenen haar met medische spullen die ze doorgeeft aan  de dokter en we bidden voor de baby en haar vader en moeder. Blijkbaar zaaien we in dit dorp goede “zaden”. Gelovigen en ongelovigen vertellen ons dat het goed is dat we er zijn.

1. Ineke:
    Glory to God. Greet the brethren❤
  2. Marrèt:
    14 februari 2018
    ❤ nog meer blessings toe gebeden 🙇
  3. Majolieke:
    14 februari 2018
    mooi om jullie verhalen te lezen. Wat gaaf wat jullie zaaien daar!
  4. (O)pa Piet:
    17 februari 2018
    Wat mooi dat jullie dit allemaal mogen doen. Veel zegen.
  5. Gerda:
    18 februari 2018
    Wat een indrukwekkende belevenis weer. Prachtig. Jullie zijn echt tot zegen daar.