Huwelijks seminar

4 februari 2018 - Antananarivo, Madagaskar

geschreven door Yvonne)
Op een of andere manier hadden vele van ons slecht geslapen. Maar na een verkwikkend ontbijt van croissants met rijstsoep gingen we op pad met de benenwagen. Na 15 min. kwamen we aan bij een soort conferentiecentrum.
Vandaag zijn wij uitgenodigd om het huwelijks seminaar bij te wonen. We waren met een gemengd gezelschap van Nederlanders, Amerikanen en Malagasie mensen. Aan de hand van diverse bijbelteksten en praktische voorbeelden werd ons duidelijk gemaakt hoe het huwelijk bedoel is en wat wij daar zelf aan kunnen doen. ’s Morgens kregen we theorie over ‘liefdesgat’, realiteit van het huwelijk, de 3 stadia van huwelijksomgeving en liefdesbank. En ’s middags een stukje praktijk; gevoelens delen en complimenten geven. Waardoor we goedgemutst om vier uur richting Setra’s huis gingen. We waren tot de verrassende conclusie gekomen dat er weinig verschil zit tussen ons en de malagasie mensen. Er was duidelijk een feest van herkenning over en weer.

Seminar 7 Seminar5

In de verte zagen we donkere luchten. Een knal en een flinke bliksemschicht spoedde ons aan haast te maken. Echter, al was de afstand kort, de bekende tropische regenbui stortte over ons uit voordat we binnen waren.
Rudy, onze Indonesische vriend, was ’s middags al naar huis gegaan, omdat hij zich niet lekker voelde. Na het eten van pasta met echte Hollandse Goudse kaas ging het bij twee mensen helemaal mis. De inhoud van de maag werd omgekeerd en in de emmer gedeponeerd. Tja om dan toch bij voorgaande aan te sluiten; eten moet eerst in de maag aankomen, om vervolgens weer te kunnen vertrekken.

1. Janine:
    5 februari 2018
    Hé lieve mensen daar! Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Heel veel beterschap gewenst voor de zieken en veel succes in de bus!
  2. Janine:
    Bus moet zijn: bush
  3. Marjan:
    5 februari 2018
    Hee allemaal! Heel veel zegen daar en we bidden voor jullie dat jullie magen het goed zullen houden!
  4. Alie:
    5 februari 2018
    Wat mooi om zo dingen te delen en herkenning te zien! Gods zegen!
  5. Annelies:
    5 februari 2018
    Gaaf om jullie zo te kunnen volgen. Zo heerlijk herkenbaar. Met uitzondering van het overgeven dan. Ik hoop en bid dat alle narigheid er nu daadwerkelijk uit is en bid voor een voorspoedig herstel!