Outreach to Ampasimazava

7 februari 2018 - Atsinanana, Madagaskar

Bepakt en bezakt zijn we vandaag vertrokken naar Ampasimazava. Een vissers dorpje aan de Canal de Pangalane. Vanaf de haven in Tamatave hebben we een boottocht van 4 uur gehad. Hoe verder van Tamatave hoe schoner het water.

112328816_Unknown 112329104_Unknown  112329152_Unknown 112329312_Unknown 112329344_Unknown 112329472_Unknown

In het dorp zijn we erg gastvrij ontvangen. De chief van dit dorp is ook een oudste van de kerk. Hij heettes ons welkom en we werden met zijn allen in het huis uitgenodigd. Daar werden beleefdheden uitgewisseld, elkaar gezegend en voor het dorp en de huisgemeenten in de omgeving gebeden.

Rodin, de chief van het dorp, heeft een stenen huis, dat is echt heel bijzonder. Hij is voor Mercy Ministries, de kerkplanters organisatie van de mensen die met ons mee zijn om te vertalen, een voorbeeldfiguur voor de missie in dit buitengebied. Via hem kunnen ze veel mensen bereiken met het evangelie en de nodige hulp. De rest van het dorp heeft een bamboe hutje. Er is nog een stenen gebouw in het dorp, dat is een klinieken voor de omgeving.

112329520_Unknown 112330000_Unknown

Op een open vuur heeft Rudy heerlijke noedels gekookt. Het eten smaakte na deze enerverende dag geweldig. Ik moet zeggen dat het erg onwerkelijk is om in deze omgeving te zijn. Om 18:30 is het donker en gaan de krekels aan.

Na een kop koffie, worden de slaapplaatsen in orde gemaakt, matjes uitgerold en klamboes opgehangen. Tijd om naar bed te gaan.

1. Gerda:
    13 februari 2018
    Dank je wel voor deze update weer. Het is leuk om zo een beetje bij te blijven tijdens deze mooie, intensieve en bijzondere reis. Prachtige foto's weer.
  2. (O)pa Piet:
    13 februari 2018
    Fijn om iets te horen. Warme contacten begrijp ik. Gods zegen.
  3. Janine:
    14 februari 2018